Diakoni

Nej, detta är den fasta jag vill se: att du lossar orättfärdiga bojor, sliter sönder okets rep, befriar de förtryckta, krossar alla ok. Dela ditt bröd med den hungrige, ge hemlösa stackare husrum, ser du en naken så klä honom, vänd inte dina egna ryggen!”

Jesaja 58:6-7

Diakonalt arbete innebär bland annat att möta människor i olika utsatta situationer. Vi som församling vill möta människors sociala behov på olika sätt. Det gör vi bland annat genom förbön och samtal.

Förbön Vi tror på bönens kraft. Därför ber vi för människor, för vår stad, vårt land och vår värld. Om du vill ha hjälp i förbön hör av dig till be@mellringekyrkan.se.

Samtal Det finns många situationer och saker som vi behöver få tillfälle att samtala och bearbeta tillsammans med någon om. I vår församling finns människor som är redo att lyssna. Du är välkommen att kontakta oss om du vill möta någon för samtal, själavårdssamtal eller andlig vägledning.
Kontakta Anita Halvardsson epost: moah6559@gmail.com